2009. január 12., hétfő

Sárgaborsó főzelék

Ma ezt főztem.

- mert olcsó
- mert mindig van raktáron
- egészséges (csökkenti a koleszterin szintet, alacsony a glikémiás indexe, ami azt jelenti hogy lassan felszívódó szénhidrátot tartalmaz, jótékony hatása van a vércukorra, (szénhidráttartalma azonban jelentős, ezért cukorbetegeknek mérni kell a mennyiséget)Vitaminok: B1, B2, biotén, folsav, E vitamin, kálium, kálcium, foszfor, magnézium, cink, vas, mangán
- könnyű és gyors az elkészítése
- egyszerre nagyobb adag elkészíthető, másnap is jó, lefagyasztható

Így készült:
Tegnap megmostam majd beáztattam a sárgaborsót.
Ma egy kevés olivaolajon megpároltam egy kisebb felaprított vöröshagymát, majd ráöntöttem a feláztatott borsót, felöntöttem néhány pohár vízzel (épp hogy ellepte), tettem bele egy leveskockát, babérlevelet, sót, egy szétnyomott fokhagymagerezdet és kb 1 órán át főztem fedő alatt, közben figyeltem, nehogy odakapjon, ha elfőtt róla a víz, pótoltam.
Ennyi. Rántást sem tettem bele, mert elég lisztes önmagában is, jó sűrű lett.

Bencének nagyon ízlett.

Egyetlen hátránya, hogy könnyű elmaszatolni az asztalon, széken, nadrágon és az utána való mosogatás, felmosás, ruhacsere némi plusz időnkbe telik :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése