2009. január 17., szombat

A nagy időrabló

Internet. Habzsolom az új információkat, mindenről tudni szeretnék.
Ez képtelenség, egy idő után az az érzésem hogy egy nagy halom papír alól kétségbeesve próbálok kievickélni, hogy levegőhöz jussak. Ismerős ez valakinek?
Nekem nagyon sok időm elmegy e-mailek olvasásával (3 emailcímem van és kb 30 helyről kapok különféle infókat), a kedvenc weboldalaim, blogjaim böngészésével és újak felfedezésével, és akkor most még nem beszélek a hobbimról, ami ugyancsak itt zajlik. Szeretném ésszerűbben kihasználni az időmet (mert olyan gyorsan telik)
Internet esetében megoldásnak látszik az RSS.
Készítettem magamnak egy Netvibes startlapot.
Magyar nyelven működik és nagyon egyszerűen ki lehet tanulmányozni, előnye hogy nemcsak egy gépen használhatod, hanem regisztráció után akárhonnan hozzáférhetsz.A beállítások menüpontban ki lehet választani a hátteret, fejlécet (téma) , nyelvet stb.
A kialakított ablakok később tetszőlegesen mozgathatók az egér segítségével.
A következő lépés a tartalom hozzáadása. Az alapvető vidgetek között számomra a link modul és az e-mail varázsló volt a legfontosabb.Az e-mailcímeim közül csak az egyik van átirányítva az ingyenes IncrediMail levelezőbe, ami jelzi ha jött új levelem, a többit meghagytam az eredeti fiókban. Itt viszont be tudtam állítani a Gmailes címemet és elég egy pillantást vetni rá, máris látom hogy van új üzenetem. A link modulba a leggyakrabban használt weblap címeket tettem bele. Pld a Todoist feladatszervező online alkalmazást. Erről már írtam régebben itt a másik blogomban . Itt van a teszveszes oldalam is és a linkgyűjteményem amit karban kell tartanom.
Hírforrásként az origót és indexet hagytam csak meg, mert azokat szoktam látogatni főképp. Illetve új hírforrásként hozzáadtam a Google Reader hírolvasómat, amit előzőleg beállítottam magamnak, ez a rengeteg blog olvasására lesz tökéletes. Blogspotnál, ha van ilyen lehetőség az adott blognál, csak jelentkezek az állandó olvasók közé, vagy feliratkozom az RSS-re. Már begyűjtöttem jónéhányat, de még van jócskán amire kíváncsi lennék. Itt van róla egy leírás, nagyon egyszerű ezt is beállítani. A fent felsorolt alkalmazások mind ingyenesek, kár lenne nem használni őket.
A másik amit megtettem még az év elején, lemondtam minden olyan hírlevelet, amit nem szoktam elolvasni, még most is van rengeteg, de legalább kevesebb, mint volt.
Az explorerben lévő többszáz kedvencemnek kategóriánként külön mappákat hozok létre. Nálam ilyenek vanna/lesznek: Receptek, Fontok, Gimp, Photoshop, Scrapbook (ezen belül külön egy az igazi kedvenceknek, de még további tagolás szükséges ahogy elnézem..), Kreatívkodás gyerekekkel, Egészség, Egyéb kreatív hobbik, Internetes vásárlás, Kiadványszerkesztés, Színtan, Gyerekekkel kapcsolatos oldalak, Pszichológia.
A következő, ami még várat magára hogy felírjam magamnak azokat a címeket, userneveket és jelszavakat, ahol aktívan (vagy passzívan) részt veszek, mert már abból is annyi van, hogy attól tartok keverni fogom őket (bár csak 3 féle usernevem van és 4 féle jelszavam) de ezek kombinációját megjegyeznem már eléggé nehéz..
Erről jut eszembe, hogy amíg dolgoztam, minden programban havonta kellett (bonyolult számosbetűs) jelszót változtatni, nem is volt ezzel gond, amíg szabira nem ment az ember, mert ha visszatért, biztos hogy elfelejtette a jelszavát. Mennyivel egyszerűbb lett volna fölirni.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon jó és hasznos ez a bejegyzés, köszönöm szépen. Részemről néhányat ismertem és használok belőle, de van, ami új volt... úgyis rendszerezős időszakomat élem, asszem lesz, amit én is átveszek. Köszi!

    VálaszTörlés
  2. Én is ugyanígy vagyok az információval, csak habzsolom-habzsolom. Egy csomó mindenről már lemondtam, aztán jöttek újabbak, amik még több időt elvisznek, mint a korábbiak. A Netvibest még nem próbáltam. Elvileg az IGoggle jó lenne erre a célra, de nem szoktam rá. Viszont az Google Readert nagyon szeretem. Gyakorlatilag csak azon keresztül olvasok blogokat is. Viszont rendszerezésre nekem nagyon bevált a Delicious. A userneveket, jelszavakat egyelőre excel táblában tárolom. Még nem találtam jobbat. Egyszer majd ránézek a Netvibesre is, hátha megszeretem. Köszi az információkat.

    VálaszTörlés