2009. május 18., hétfő

Árpagombóc brokkolikrémmel


Kipróbáltam 2 kevésbé ismert gabonafélét! :)
1. Árpa
Az árpa csökkenti a koleszterinszintet, jó hatással van a bőrre és a fogakra. B1, B2, B5, B6 és E vitamint tartalmaz.
Árpagombóc hozzávalók
50 dkg burgonya
16 dkg árpa
3 tojás
1 vöröshagyma
vaj
só, szerecsendió
A burgonyát héjában megfőzzük, meghámozzuk, áttörjük.
Az árpát durva lisztté őröljük (kávédarálóban lehet)
A hagymát felaprítjuk vajban megpároljuk
Az egészet elkeverjük, hozzáadjuk a tojásokat és fűszereket.
Vizes kézzel gombócokat formálunk, azokat forró vízben megfőzzük. Akkor van kész, ha feljön a vízfelszínre
A brokkolikrémhez 60 dkg mirelit brokkolit megfőzünk kevés ételízesítős vízben, majd turmixoljuk 1 dl tejszínnel vagy tejföllel, szerecsendióval ízesíthetjük.
A csíkokra vágott sárgarépát mézes vajon megpároljuk.
Régen a szegények eledele volt (kása). Egy fűféle termése. Tartalmaz E, B1, B2, P (rutin)vitamint, vasat, káliumot, lecitint. Jó hatással van a szív és érrendszerre, magas vérnyomás kezelésére ajánják, cukorbetegek diétájába is beilleszthető.
Krumplis hajdinát készítettem.
Olajon megpirítjuk hagymát, rá a hajdinát és apróra vágott krumplit, magyaros ételízesítővel vagy sóval, pirospaprikával fűszerezzük és dupla mennyiségű vízzel felöntjük. Kb fél óra alatt puhára fő.

1 megjegyzés:

  1. Nekem nagyon tetszik ez az étel, de a férjem biztos csak a gombócot kóstolná meg, én sajnos mindenevő vagyok:D

    VálaszTörlés