2009. április 3., péntek

Tojás




Pár éve, mióta kipróbáltam a dekupázst, mint tojásdíszítési technikát, ki szoktam fújni: a belsejét megesszük, a héját pedig feldíszítjük.



A héten tehát volt már tojásos nokedli ebédre, mert abból lesz a legtöbb üres tojás :)
És volt tojásrántotta vacsora 4 gyereknek :)


Így lehet kiüríteni:
- jól megmosni
- rajzsszöggel kifúrni a két végét
- megrázni (a lyukakat előtte befogni)
- teli tüdőből kifújni egy tálba a tartalmát.


Díszítés:
- üvegmatrica festékkel (ebből rengeteg van, mert Timi nagyon sokszor kapott ajándékba)
hurkapálcára felhúzom, a festékcsíkokat rányomom a tubusból.
- szalvétával
- kivágom a kis mintákat (virágokat pld) és dekupázs ragasztóval felragasztom a tojás egyik felére. Ha kész, megvárom hogy teljesen megszáradjon, majd a másik felére is felragasztom. Ez legjobban fehér tojáson mutat.
- összevissza kivágok vagy tépek négyzeteket a színes szalvétából és ezt úgy ragasztom fel, hogy mindenhol befedje a tojáshéjat. Sötét héjú tojáshoz a sötétebb, élénkebb színek jók. Ezt még lehet fokozni: tavaly pld alkoholos filccel varrást rajzoltam rá így lett patchwork húsvéti tojás.
- scrapbookhoz használatos mintavágókkal apró virágmintákat lyukasztok színes papírból és ezt ragasztom fel a tojáshéjra (ragasztáshoz tökéletes ismét a szalvétaragasztó)
- némelyikre csillámpor és vékony textilszalagok is kerülnek

Kellemes húsvéti ünnepeket kívánok!

4 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek lettek a húsvéti tojások. Idén próbálkoztam először a szalvéta technika alkalmazásával tojáson, de egyelőre csak hungarocell tojáson.
    Az igazi kifújt tojásnak meghagytad az eredeti színét?

    VálaszTörlés
  2. Igen, meghagytam a színét. Így sajnos az idei verzió, a világos (fehér alapon mintás) szalvétákhoz nem lett túl jó. Fehér tojást sajnos nem kaptam, azzal nagyon szép tud lenni.

    VálaszTörlés