2009. április 21., kedd

Maradékból újat: rizotto és rizssaláta



Előfordul, hogy nem sikerül eltalálnom a napi ételmennyiséget és több lesz a kelleténél.
Ez esetben a pulyhahúsból maradt két adag az ebéd után, ami négyünknek már kevés másnapra, így egy kis átalakításhoz folyamodtam:
A húsdarabokat kiszedtem egy külön tálba, majd 1 ek. olajban serpenyőben megpirítottam, rányomtam egy-két gerezd fokhagymát is. A fokhagyma azon túl hogy remek az íze, azért is jó maradékfelhasználásnál, mert fertőtlenítő hatása van, természetes antibiotikumként tartják számon. Került még rá egy kis worchester szósz hirtelen felindulásból :)
A zöltséges rizst külön megfőztem és a végén összekevertem az egészet.
Tetejére reszelt sajtot szórtam.
És kész is a rögtönzött rizottó! :)

A másik dolog amit bármiféle maradékból elkészíthetünk az a saláta.
Hétvégén köretként rizibizit főztem, de nem fogyott el (vízízű lett, mert nem találtam az ételízesítőt)
Hogy vízízén korrigáljak, este feljavítottam egy kicsit. Tettem bele maradék sült karajt darabokra vágva, uborkát, paradicsomot. Öntet gyanánt: egy fokhagymát préseltem, sóztam, borsoztam, ételízesítőt is tettem bele (addigra megtaláltam), mustárt, borecetet és egy kis olívaolajat még hozzá.
Így már mindenkinek ízlett :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése