2009. március 31., kedd

Spórolási tippek

A Föld órája kapcsán elhatároztam, hogy összegyűjtöm, miképpen lehet spórolni az energiával.

- Energiatakarékos égők. Ezeket is lekapcsolni, ha nem használjuk. Viszont tudni kell azt is hogy a gyakori kapcsolgatás élettartamukat lerövidíti. (ha kiváncsi kisgyerek van a családban, aki a székről állva már feléri a kapcsolót, ezt a tulajdonságát hamar le is tesztelhetjük)

- Mosás 30-40 fokon, rövid programokkal, ritkán 60 fokon, mindig tele kell pakolni (folttisztító beszerzése,

- Számítógépet, ha nem használom, lekapcsolni (főkapcsolót is)

- Tévét szintúgy. A stand-by üzemmód is fogyasztja az áramot.

- Mobiltöltőt használat után kihúzni

- Főzés: edényméret a főzőlap méretéhez, kevés víz, fedőt rá. Ha így készül pld a rizs, nem is kell kivárni a 20 percet, elég a 15, mert a fedő alatt még tartja a hőt és attól megpuhul. Több fogást egyszerre. Lezárás után be lehet "dunsztolni" az edényt (konyharuha, törölköző) és még tovább fő. Kuktát gyakrabban elővenni!


- kis adagok melegítésére ott a mikrosütő

1 megjegyzés:

  1. Szerintem sokat lehet spórolni a világításon is. De sokat lehet spórolni a fűtésen is. minap kerestem ilyen témájú cikkeket és találtam egy szuper oldalt ahol fűtés tippek vannak: http://www.ventil-team.hu/futes-megtakaritas-jo-termosztattal
    Kipróbáltam már közülük sokat és nekem beváltak. Ajánlom mindenkinek elolvasásra.

    VálaszTörlés